Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

söndag 16 augusti 2009

Dammån torsdag 13 aug

.....................
Jaha, då var man i Jämtland å Dammån. Huva! Och jävlar va det pirrar i fiskenerven. Egentligen ska man väl va här när mörkret kommä, skit samma, nu ä jag här. Planerat fm i den södra sträckningen med början vid "Karlsson". Rätt så kyligt också!!
Efter bara tre kast så "smäller det på", en liten bäcköring med en underbar täckning. Går naturligtvis tillbaka. Fortsätter ner till S-böjen, får en till bäcköring, litä större, går tillbaka.
- Ja ä ju ute efter storöringen.
Eftä kaffe å luch kommä ja ner till slutsträcka, å där fanns lite lungvatten före nästa strömsträcka - ja fiskar av lungvattnet o då PANG, den här gången känns det bättre. Efter ett flertal "rusningar" får jag syn på fisken - jävlar i min lilla låda, den är fin, hjärtat pumpar lite extra nu. Fram å tillbaka, fram å tillbaka, men till slut kan jag lyfta upp godbiten, en öring på precis 2,o kg, fy fan så roligt. Inte nog me dä, så tog jag den på en egen streamer, svart med silver/röd kropp och röd stjärt. Extra kul å se att eget material funkar. Resten av dagen utforskas resten av sträckan upp mot trappan. Sen tar jag mig "hemåt" å sonen, å flyttjobbet i Östersund. Måste erkänna att jag är jävligt nöjd mä dagen. Litä stolt å.

Jag kan verkligen rekommendera ett besök uppe vid Dammån.Gå in på deras hemsida och kolla!!! Här finns riktiga "bitar" som bara väntar på ett besök!!!!!


Efter vi packat in flyttlasset, åker jag neråt Sundsvall och passerar den här skylten? Undrar bara va den här killen har i sitt museum, och vad samlar han på???

Inga kommentarer: