Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

tisdag 4 augusti 2009

Storsjön Sandviken

Me and Rolando rampade i ca 10,30 i Årsunda för ett besök hos Gös (ta) på Västfjärden. Börja bra mä en på 2,2 kg direkt vid utsättningen, dä hä kommer å bli en kanondag. Han i macken som säljer kort, sa att det varit jävligt trögt ett tag. "Å va snackar han om då". Körde till ca halv 2, ingä napp trots byte av färger å djup??? Till å mä motorn börja tröttna å fick hösnuva, hosta å spotta!!! Kanske dags för stiftbyte! Vi styrde upp mot öa och satt snurr på grillen. Ja säger bara älggrillare - helt satans suveränt, funkar nästan lika bra brännvin - man glömmer fort!!! En urinvånare stod å meta löja vid bryggan när vi käka, han muttra om att dä varit trögt en hel vecka nu, och han skulle gå över på borre iställä. Han sken upp lite och sa att han trodde det skulle bli bättre om vädret håller i sig ett par dar. Efter en avslutande slurk lut gav vi oss ut igen, styrkta av ny energi, Nu j-vlar ska dom upp. Satan som vi körde, hela eftermiddagen, fick bara 2 till, och en godkänd. Övrigt 1 "crock" och en randig som va mindre ÄN VOBBLERN. Hur i jesse namn tänkte han? Hade han lyckats svälja en så stor, så hade väl arslet spruckit när den skulle ut, eller, int vet ja??? "Men vi hade i alla fall tur med vädret". Och han på macken, han fick rätt till slut!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: