Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

tisdag 15 september 2009

Hitta en båt i gräsä!!!???

Klippte gräsä å hitta en båtjävel!!!!!! Jises, de va min. Hade nästan glömt att ja hade en. Så länge sen är det som ja va ute å "blötte grejerna". Tror ja fiska kräftor så ja gick in i vägga lite. Men nu börjä dä bli dags, äntligen. Kollar på nätä å blir "avis" på dom som vart ute.
Va fan, snart börjar dä väl växa mossa på båtuslingen också, skämmigt, eller hur? Hur kunde det bli så här segt? Int vet ja? Man får väl intala säj själv, den som väntar på nåt gött ....................
En big kick in the ass, skulle nog osså behövas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

micke sa...

skönt peo

POB sa...

Tjena Micke
Yes, visst ärä skönt å hitta båtn. Men ännu bättre är att första bokningen är klar för Vänern. ÄÄÄÄÄÄÄntligen!!!!!!!!!