Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

måndag 2 november 2009

Torsö 20091029

Back again!!! Rampade i runt 13,00 tiden. The Big Plan, Am-tippen mä omnejd. Eftä 1 timme smällä dä på. Harald Vurpollon, vikingbroder för dan, fattar spöt och börjar drilla fisk. Dä här kommä å bli riktigt bra, redan fisk.
Å va får vi se, om inte ett stort jävla gap, iklädd grön kostym, e gäddjävel på 3,5 kg!!!!!! Ja, ja en fisk i alla fall, å normalt så ä dä kul mä gäddfiske, men inte NU, inte NU, vi är ju för fan på vänern å då vill man ju ha blanka - stora - laxar/öringar. Excuse me Mr Pike, men vi vill inte ha en date ida. Vi fortsättä och vi får en "minilax" som ser ut som ett blandäktenskap mä e löja. Går naturligtvis tillbaka. Äh, dä blir bättre imorrn. Vi bryter runt 16,30 och kör tillbaka till Torsö Hilton. Vi ska möta upp 2 båtar till, som vi ska kampera ihop med. Örebrobåten å Västeråsbåten. Två riktiga trollingveteraner, så vi får hårt motstånd den här gången.
När dom anländer så är 3 st Big Fish uppställda, å bara väntar på The Big Catch!! Mäktigt.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ WOW, vilken kväll det blev. Skitkul helt enkelt, vilket gäng, jag kan lova att det va ingen idé och spela "memorie" dan efter!!!



"Pardans fiskevals" på kvällen!!!!!!!!!!!???? Harald Vurpollon för och en ur Örebrobesättningen följer, vare sig han vill eller inte.

Inga kommentarer: