Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

torsdag 1 juli 2010

Blåst på fisket!!!!!!!!!!!!!!!

Äntligen Singö å nu skulle pb på lax raderas. Men inte fan blev dä så, vi fick ut grejerna å allt löpte på perfekt. Vi börja fantisera om vicken som skulle ta första, å hur mycke dän skulle väga. Eftä 2 timmä så öka vindn från 7 sm tä 10 sm, å i byarnä uppåt 13 sm. Dä blev pb på fiske i skitvind iställä. Vi stappla runt i båtn som ett gäng fyllos, å så j--la trött man kan bli. Som båtjäveln gick i sjön va väl enda chansen att få en lax mä parkingson.
Hela dan höll dä på, å dan eftä skulle dä bli ännu värre, och dä stämde.
Vi snacka mä ett par danskä som också kört en bomda. Dom tyckte också att vindn förstört dan å skulle ligga still, om dä intä blev bätträ.

Vi orkade inte åka ut å jävlas en da till utan åkte inomskärs och fiska strömming, inte enligt plan, men va fan gör man? Bli i alla fall gött tä fäboknäcke å pilsner.

Dä enda positiva ä att dom laxar vi skulle ta, växä tä sä ytterligärä tä nästa sväng, om dä hinns med?! Skit samma, dä ä gött mä hamburgare också!!!!!

Å dä som retä en än värre, ä att dan eftä vi åkt ska vindn mojna å dä skulle bli perfekt fiske!
Äntä kônstut!

Inga kommentarer: