Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

tisdag 17 maj 2011

Dän som ha fläst spöhållärä vinnä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fick ett kreativt ryck och tillvärka nåra spöhållärä. Dä gick skitbra å pressa mä en sexkantshylsa. Satt dän upp å ner i rörä, in i pressn, å simsalabim, färtisch. Kragen blev pärfäktamentä.

Steg 2. Svetsning direkt på bågen. Dä gick bra med första, å sen, helvetes - helvete, svetsjäv..n brann upp, dä börjarde röka så innihe...te, grannarna måste ha trott att jag grilla en hel hästjä...l !!!!! Ur mä kontakten innan brannkårn kom! Äntä kônstut?

Nog ärä själve fan! Skärä krångla, så skärä. Livet slutade lite för tvärt för min gamle kompis Minekan, men dä ä väl som dom sägä, "att röka ä inte hälsosamt". Nu ärä bevisat!? Vila i frid.
Tur att grannTommy hade en å låna ut, så arbete kunde "go on".

Jaja, man ä van. Efter 22 valium och en kanna kaffe så hade tempen sjunkit tä normalnivå igen, och kreativiteten smög sä på.


Sen flötä på, å resultatä blev ju riktigt bra (god självkritik, ällä hur?).
Resultatä hännä breve. Nu fattas dä barä en litn detalj. Nä fan ska dä bli nå fiske då? Man ha ju ingen användning av spöhållärä på gräsmatta! Måstä bli nå "vobblädopp" framövä. Fick besök av Gren nä sista hållarn va på plats, å dom har siktä inställt på Singö inom kort. Skulle va "smutt" mä e resa dit. Känns helt rätt.

Nu ärä 24 hållärä på båtn, skä nog få dit ett par tä, tror ja?!!!
Å nu väntä ja barä på den klassiska frågan i hushållä, vä skä du mä alla dom tä?? Ja se fruntimmä, dom förstår ju ingenting. ; )

Inga kommentarer: