Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

onsdag 24 augusti 2011

Vättern sammanfattning 2 helger

Mycke kräftor, Mycke röding, Mycke smått.
Av totalt ca 800 kräftor ligger nu ca 400 i frysn. Tycks va fläckvis mä storlekarna. Dom verkar gruppera sig i storleksordning, så det gäller bara att hitta rätt plats.
Likaså rödingfisket, har fått 8 st hitintills, å 7 tillbaka????????? Huva!! Har kört på ca 100 fot med långa rödinglängor som lock, stackat med apex ca 3 meter ovanför, sen tomicplugg 6-8 meter ovanför, och avslutningsvis en apex tä, som avslutning. Visst, dä nappä, men fö smått, runt 40 cm allihopa, utom en, tack och lov. Ha hört mä nåra Vätternveteraner att dom kört mä löja som visa sig effektivt på de större "individerna".

Vet inte om snackpåsen i Karlsborgs sportfiskebutik prata i nattmössa, men han påstod att de mindre rödingarna jagade nors nere på djupä, å de större jagade löja längre upp. Ja, än så länge ligger dä nåt i va han sa, men vem fan vet??!! Ska prova lite längre upp å se va dä leder till.
Bli de bara bra väder, då bli dä fiske på Vättern igen i helgen, skam den som ger sig!!
Ja just de ja, vädrä. Hel....e va dä regna och blåste nu i helgen, ingen mysfärd dä kan ja lova. I skitvädrä körde ja in repä till kräftburarna i propellerhelvetet också. Fick kravla mig ut på uppfälld motor mä kniv å tandagnisslan för å kapa skitn. Fick ur rephelvetet efter mycke krångel. Hasa mig baklänges i i båtn igen. Herregud vilken jävla pärs i skitvädrä. När ja låg grensle över motorn mä en kniv i ena handen och den andra runt riggen, kändes dä som den värsta rodeoritt. Jiiiiiihaaaaa!!!!
Ja undra va dom andra båtarna tänkte när dom såg mig ligga grensle över motorn. "Han måste känn sä ensam, nu sättä han på motorn, stackarn"!!
Jag orka mä ett dygn sista helgen, sen åkte ja hem, genomtrött, genomsur, både ja själv och alla kläder.

Inga kommentarer: