Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

fredag 18 maj 2012

Trög Vänervända!!

"skapligt väder på torsdan"

Va nere 1 1/2 dag på Vänern. En i båtn som gick täbaks, å en tappad, hann i alla fall känna att dä också va en junior. ( Han kanske hade mjölktändra kvar? ).
ÄÄÄÄÄH, dä va väl inte direkt dä man hade tänkt sä, när fantasin skena iväg, i bilen på väg ner till Torsö. Hörde på VHFén att flera andra båtar hade dä lika trögt, å skitsvårt å hitta bra betesfisk. Provade ALLT, bomber, strike pro, pluggä, djupt, grunt, blyat, oblyat, sakta, fort, zig zag, rakt, runt, svor, åt, drack, svalt, men inget hjälpte!! En annan båt kom in tä rampen samtidigt som mä, å dom hade varit ute hela dan, och tappat 2 st, dä va allt, magert!!?? 
                                                                                                                              Hade i alla fall tur mä vädrä!!! Å framförallt så funka nya grejerna klockrent, helnöjd! Nu ärä barä å tjata på, så kommä rekord å slås, dä sista man tappä ä ju tron!!! Torsdan bjöd på finväder tä ca kl 16,00, då kom blåstn å fulväder, skitsnabbt. Hann knappt plocka in grejerna förrän dä va "gäss" på sjön. Hade kollat på YR - Vänern! Skaplig prognos från tisdan, vilket visade att det skulle blåsa upp kl 16,00 runt 10 sek/m !!!!!!!!!!!



Inga kommentarer: