Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

onsdag 24 april 2013

Nu händer det grejer!!!! Och, ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHH va jag längtar!!!!

Ny "styrlapp" för tungt släp, klappat å klart!! Körde upp i Västerås med båt/trailer. Gick som på räls!!! Inte ett öga torrt!! Nytt Lod monterat å klart, Elite 7X HDI. WOW iår bli dä FärgTV på sjön!! Trailern har också bearbetats. Vaggan på trailern gav ju upp på sista fisket i Åmål. Fästena gick sönder och vagga ställde sig lite på tvären!!!!!!!! Huva. Fick åka ända hem från Åmål mä båtn på sne!!
Såg sen felä! Rulljäveln bak hade fastna. Inte undra på att det gick tungt. Trodde först att dä va all fisk i båtn som gjorde att dä gick tungt (skämt!).
Upp mä båtn, bort mä vagga, på mä svetsen och dit mä en förstärkning, ner mä båtn, blev kanon!! Jaha sigudadå, sen vek stödhjulet ihop sig, what the fu.. ärä frågan om??
Skit den som ger sig, svetsen fick lite övertid, så nu är stödhjulet på plats igen, med en förstärkning. (får väl snart regga om trailern så mycke som jag svetsat förstärkningar) : )
Justerade bromsarna också så det funkar kanon!! Efter det, byte av hela belysningen bak på trailern. Funka direkt utan krångel, man slutar aldrig att förvånas, så ja titta lite försiktigt snett uppåt å tacka för hjälpen!?
Tydligen hade han inte hört på, när jag gjorde dä andra.
Men, nu är allt på plats, och ett sista hinder ska övervinnas, besiktning på fredag!! Ser inget som kan gå fel, och det gör mig skitnervös, för då kan allt gå fel!!??
ÄHHH, skit samma, det fixar sig, inget att oroa sig för.
Nu är vi ett gäng som ser fram emot v19. Då bär det av mot Blekinge och Hasslö. En resa som gör att man känner sig som en liten "pyssling" ingen, som väntar på julafton!!
Det ska bli skitkul, en hel vecka i södra "laxeldoradot". ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHH va jag längtar!

Inga kommentarer: