Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

söndag 2 juni 2013

Gren mä en lax på ca 19 kilo ute vid Understen i lördags!!!!!!
STORT GRATTIS, vilken "pjäs".

Nu bli dä Understen istället för Landsort. Planer ä ju till för å ändras.
Dä ha kommit upp ett flertal större laxar under helgen 17, 13, 10 och blåsvädrä ser ut å bli bra framåt onsdag. Då ä dä bar å åk!
Ha hunni mä lite underhåll också. Blev färd till Orsa Fiskecenter och köp av nya planerboardlinor (91m dacronlina), 10 scottynypor till pulklinan, 2 nya spöhållare som ska va tä utsättning, och nä dä bli fisk, och man skä upp mä grejerna, (när man är själv i båtn).
Sänkte också "räcket" bak, å satt riggarna ovanpå. Blev skitbra!! Svetsa öglor på rostfria rör så jag får upp pulklinorna lite högre, när jag kör ut dom lite längre. NU KAN INGET GÅ FEL; ELLER??


Inga kommentarer: