Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

torsdag 8 juni 2017

Nya pulkor!!

Ä så förb..... trött på hoppande, linslitande grisslypulkor så fort dä blåsä lite!!
I fjol gjorde jag om knutanä på draglinorna så ini helv... många gånger, att scouterna skickade hem ett diplom och ett hedersmedlemsskap!!????

SÅ, nu bli dä nya pulkor tä den här säsongen!!
För närvarande ser dä inte mycket ut för världen, men mycke jobb ä gjort och dä enda som fattäs ä flytkorvarna (som är beställda på simma.se, och ä på väg hem), plus stag, och fästen för karbinhakarna på pulklinorna. Inga stora grejer.
Idag viks plåtarna, å bli klara.
Sen ä dä barä å skruva å popnita + limning av flytkorvarna.
Dä mesta ä gjort i rotfritt, så dä borde stoppa ett tag!?

Huva, va skönt dä ska bli å slippa linryck, akrobatiska hop, å få en jämnäre pulkgång nä dä blåser upp lite.
Minus ä ju att dom ä lite jobbiga att få in tä båtn, nä man skä hem, men dä få man köpa! Huvusaken ä att fisket bli bätträ!!!!

Kommä kapällä nästa vecka bli dä en sväng till Understen och lite laxtrolling tä midsommarvecka. Ny "matros" blir "Webba", med ett genuint brinnande fiskeintresse. Skä bli skitkul med "Webba" i båtn. Ja vet att han är en potentiell Viking som kommer att passa kanon i gänget. Vi hållä båda tummarna att allt går i lås och vi kommä iväg. Basstationen blir troligtvis Sundsveden, som vanligt.

Inga kommentarer: