Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

torsdag 15 juni 2017

YES, klara + lite klur!!!!!!

 Äntligen klara!!!!!! Flytstavarna på plats. Nja, blev fan inte så tokiga är betyget från en oberoende jury. (mig själv). MEN dä dä förba..... popnitandet. Tånghe...... gick till å med sönder!!!???? Fick stoppa i en borr i tången på slutet för att den skulle hålla ihop. Men det ä ju klart, fick ju förlänga skaften för att få av pinnen, så nåt måste ju ge med sig till slut. Men nu ä dä klart!! Simsalabim!!


Av bara farten så blev det ett fäste till pulkorna på båten, så man slipper ha dom liggande å skramla vid bil å båtfärd. Blev lite kapning å svetsning. Dom sitter lösa i spöhållarna, å enkla att ta bort.
Kan bara konstatera att jag inte jämt bara är full, utan lite full-i-fan ibland också, om samma jury som ovan får tycka till. ; )



Nu är provkörningen kvar, å jag hoppas att det inte kommer några problem och att det funkar problemfritt!!
OM INTE, så har jag personligen å verbalt, hotat pulkorna med en omloppsbana runt jordklotet, à la trotyl!

OBS inte originalkapeller på bilden. ; ) Är lovad leverans till helgen så det hänger på det berömda f-håret att allt blir klart till söndag morgon för avfärd till "hemmabasen" i Sundsveden.



Känns däremot riktigt bra att grabbarna har varit där förra veckan å plockat bort "småfisken", å gjort plats för de stora, åt oss!!

"Äntä kônstut"

Inga kommentarer: