Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

torsdag 9 oktober 2008

Torsö Vänern
dag 1.
Seg dag med mycke fiske å lite hugg. 3 st fettfenor fick gå tillbaka på rad!!!!! Fiskebroder Bosse H styrde mest då han va "trött" av nån anledning. Trött eller inte så lyckades han i alla fall ta upp enda godkända fisken - Öring på 4,2 kg. Välförtjänt eller inte?? Då ska det begrundas att han suttit 99,9% av tiden och flåsat och stånkat hur drygt livet kan va, reste sig upp som en levande död för och pissa, och vad händer, NAPP på spöt närmast urinoaren, han sträckte ut vänsterarmen och vevade in dagens fångst - och avslutade med dagens citat "hur svårt kan det va". Stackarn, han ä ju så blyg den där "fisktjuven".

dag2.

Vänern visade inte upp sin bästa sida då det blåste runt 10 sek/m hela dagen. Kändes mest som vi rullade runt i en torktumlare hela dagen, inge kul!!! Och inge fisk blev det heller!! Men massor av frisk luft fick vi i alla fall.
...............
"Fisktjuvens" öring 4,2 kg, och den trötta "Fisktjuven" himself

Inga kommentarer: