Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

tisdag 7 april 2009

Torsö Vänern

Kanonväder - spegelblankt. Besättning för dagen, Micke, Stefan, Kjelle och undertecknad (alla frisörer i KAM- gruppen). La i grejerna söder Brommö grund med mycket betesfisk på ekolodet. Trollade på djupt, på grunt, och överallt. Vi provade bomber, strike pro, skedar, flasher, olika djup. DÖTT!!!!! Och så, äntligen rullknarr - en fin lax som stretade bra nog, runt 4,5-5 kg- jahaja fettfena - grattis och tillbaka i plurret igen. Känns som man sålt smöret och tappat pengarna!! Inget mer på hela dagen? Kollade med andra båtar och lika "snålt" med fisk för alla.

.........

Kjelle stortrivs och Micke å Stefan är laddade och riktigt på "hugget"

Inga kommentarer: