Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

torsdag 11 juni 2009

Älvkarleby
Äntligen fiske igen, men den här gången utan båt!!?? Tunnspö med sving och "knott" i linänden. Nu skä hä upp me lax.
Älven bjuder upp till dans och jag accepterar inviten direkt, med humöret på topp.
Satan, naturligtvis ska det börja regna, och innan jag ens kommit igång. Och herregud, nån har ju dragit ur "proppen", det finns nästan inget vatten - å me tanke på vädrä, så borde ju älvbrinken va nånstans inne i köpcentrat i Valbo!!!!!! Har han somnat vid spaken, dammluckschefen?? Int vet ja, men nåt könstut ä dä.
Hur som helst så fiskas hela nedre delen av A-sträcka av. Det verkar som om laxskallarna är på konferens och tjurar, inte ett hugg!!
Nu vakna han vid spaken också, vattnet stiger ett par dess, ja får backa in lite mot land då vattnet börjar stiga över den naturliga flytringen runt midjan. Mysigt, lite mer regn. Ähhh, jag byter ställe. Korallen nästa. Ganska många som fiskar och fiskar och fiskar, men ingen fisk så långt ögat når.
Avslutar mot bron och laxodlingen framåt kl 17, lika många hugg som resten av dan!!!!!!!! Niente, nada, skit å elände, som det kämpats och uslats, för att få en enda liten firre.
Jag försöker intala mig själv att en capprichooosa ä goare, så de så. Packar ihop och vandrar stolt me ryggen rak som en fura täbaks mot bilen, möter en fiskebroder, mä en lax på runt 4-5 pannur, gratulerar och gnisslar tänder.
Äntligen framme vid bilen, och då brister de!!!!!!!!!!!!!!
Älvjävel - här har man offrat en hel dag i sitt liv och vad får man täbaks - blåskatarr, vita fingrar å ryggont. MEN ja kommä täbaks, va så säker och då j---ar, då blir det ingen lek!! Jag visade älven min uppskattning.
Tack för idag, älvj--el !!!!!!!

Inga kommentarer: