Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

lördag 20 juni 2009


Lången

Lördag och midsommardag. Besöket över midsommar från "Inchkrångellandet Great Britannia" 2 meter engelsman, Dave ( en sån kille kan man kalla 98, han är verkligen högoktanig ) med blivande fru har nyktrat till och vi ska "ut å fiska". Nya elvinschen fungerar sisådär, fick dra ut jävelskapet för hand, tur att 98 va med så det blev lite fallhöjd på utdraget. Konstigt att vinsheländet fungerar inåt men inte utåt, ja ja det ska fixas i veckan. Hur som helst, efter 30 min slit så ligger "Biggen" i spat och bara morrar, pike, pike, pike!!!!!! Det är ur den här gölen +10 aset kommer som finns på bild här bredvid, och fler finns det. Efter en stund så tycker jag nåt fattas - mycket riktigt, skit också ekolodet/fishfindern ligger kvar i bilen, toppen. Ähhh skit samma, jag kan sjön utan och innan, försäkrar jag Dave. Sätter upp 2 spön på riggarna och fyra på ytan mäskade med westinare och bomber med stort underbett.
PANG, kör i loden i ett grund så kyrkklockorna ringer i hela kommunen, "kan sjön utan och innan" jo jag tackar, 2 meter 98 tittar på mig, och jag meddelar iskallt, " Big Pike Dave, really big pike Dave". WOW, säger högoktanarn och ser lite orolig ut, men vi kör vidare. Efter ett tag smäller det äntligen i på ett ytspö. Jag hugger tag i skaftet och gör mothugg. Levererar spöt till 98, som tar spöt och, och, och, och ja, inget händer. "The pike is not taking the bus to the boat, you have to vev it in, you see". Vid det laget har gädduslingen rundat norra halvklotet med lös lina och gett sig av hemåt. Ähhhh det gör inget försäkrar jag Dave, "It´s fun to fight, but taste like shit" säger jag till 98. Vi åker hem å grillar istället. Väl vid rampen hakar jag i vinschen och trycker på in, såja, nu funkar det! En och en halv meter kvar till klykan tystnar vinshen?? Det va väl själve f-n.
Jag trycker och trycker, inte ett ljud. Tyckte vinschen lät som nån som satt på toa på slutet. Monterar på veven och börjar veva in. HERREGUD va tungt det går. När båten är uppe kan jag nästan stå rak och klia mig under foten, alldeles stum i armarna. Är så j--la trött att jag inte ens orkar bli förbannad. Väl hemma så lenar pilsner och grillat kött eländet. Börjar redan glömma vinschh---etet och ser fram emot helgen, då blir det göstrolling på Storsjön, i Sandviken. Å DÅ!!!!!

Inga kommentarer: