Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

tisdag 19 maj 2009

Landsort dag1

Hämtade nyckeln hos Frida och rampade i båten vid Ankarudden. Idag så är vi 4 i båten, idel ädel adel!!??? Bara Vikingar, "stora norrland" Ante, "vingel" Mats, Bosse "fisktjuv" och undertecknad. Men, vilken dimma!!! Hade jag inte haft kartplottern hade vi hamnat i Baltikum, ingen sikt överhuvudtaget, jiiiises, som att köra i mjölk. Efter ett tag hittade vi österhamn på Landsort och la till för att lokalisera vart vi skulle bo. Översten, med 4 bäddar och riktigt fint ordnat med alla bekvämligheter, kanon. Ann, stugvärd, mötte oss i hamnen med hund och dragkärra. Packning på,till stugan, packning inslängd, ut på havet.... Nu jävlar ska det fiskas. Vi körde sax, sten och påse vilka som skulle börja "vakten". Körde Öjas sydspets och rutten som finns på Regals hemsida. Efter ca 5 tim runt 19,00 PANG. LAAAAAX. Och vem tror Ni står med spöt och ett leende som räckte från Öja till Simris, jodå -Bosse "fisktjuv" IGEN, vad HÄNDER, är det hans tur, eller?? Skit samma, han veva, pumpa och skaka, och veva pumpa och skaka, men fick efter många tips, tillrättavisningar och förmaningar upp båtens nya rekord för lax, 9,875 kg. Jävlar så grann, men va va det som hände? Jag satt ju nyss där och blåstirrade på spötopparna? Tog över styret i en minut, och vad händer? Och jag känner igen det, det är inte första gången!! Har "fisktjuven" fiskhjärna och vet när det ä dags, eller ä dä bara tur??
På kvällen i stugan kom dimman igen, men lokalt!!!
"Vingel" Mats envisades om att RÅ laxrom ska ätas när man fått fisk - och han gjorde det också - HERREGUD, jag tror han tuggar och sväljer än!?

"Fisktjuven" did it again!!!??

Landsort dag2, 2009 05 20

Båten packad och klar. Vi utgår sydväst och saxar oss fram över farleden. Minst 7 båtar ute inom synhåll. Pulsen är på max. Minnet finns kvar från kvällen före, nu ska det bli rekord, IGEN. Vi kör hela dagen och får flera "utlösningar". BLÅSTÅNG, BLÅSTÅNG - va i helvete, jag säger som rumpnissarna, vafö-vafö är det på detta viset, ska det vara så?? Jobbigt. Va kommer allt skit ifrån? Efter ha rensat ytspön och riggar hela dagen ger vi upp framåt fyratiden, och kör hemåt. Bosse "fisktjuv" pratar brett och belåtet i bilen med sitt breda flin om fångsten, och hur enkelt allt kan va, om man bara kan sitt fiske!!?? Och han brer på ordentligt. Han ä ju inte så blyg den grabben! Måste erkänna att ja ä lite avundsjuk. Men å andra sidan ska jag slå honom men en +10 mycket snart. Så de så! Om inte "fisktjuven" tar den också, huva, huva, hemska tanke!!! Man kan ju ligga vaken om nätterna för mindre.

Inga kommentarer: