Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

fredag 15 maj 2009

Kristinehamn Vänern

Stefan, fiskebroder för dagen och jag började dagen med kanonväder, blå himmel och skaplig vind (6-7 sek/m). Vi började med gott självförtroende och hopp om god fångst ute vid Sjöhälla. Cirklade lite utanför märket riggat med bomber, strike pro och pluggar. Inget hugg - mycke bete på lodet??!! Va fan är det här ?? Styrde mot Lakholmen och Olyckan med samma resultat - nu började självförtroendet "dala lite", riggade på gulplöjor - tydligen inte kravodlade, ingen intresserad. Körde ner mot baggerud - NADA!!?? Vi är mobbade. Passerade en Guidebåt där en stod och tvättade händerna - vi undrade om han fått nåt, eller också hade han nyss pissat! Jag tror det va det senaste. Kanske därför laxen utvandrat också, int vet ja, men vi fick inget i alla fall och blev för dagen fiskf.....! Inge kul men vi hade en fin dag med massor av frisk luft, kaffe och mackor med onsalakorv, alltid något.

Nya sharkloden premiär ( skulle va bra, va hände!!!???).

Inga kommentarer: