Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

fredag 3 juli 2009

Lången

Mission for the däj: Testa ny eldragning - mixtra med ekolodsinställningar, änd of cårs, fiska lite också!
Eltestet; Test av eldragning för kaffebryggare ( Waeco ) som jag installerat tidigare, och som fick säkringarna att låta som ja poppade popcorn i båtn.
Åkte ut till stugan, la till vid bryggan, tryckte på "on" på bryggaren, rusade upp å tog skydd bakom vetraven!!!!!Yeeeeeeeeees dä funka, fr.o.m nu så bli det färskt lut ute på vattnä, hallelulia. Vilken framgång!!!!! Det tar sig, som pyromanen sa. Förra gången ja mixtrade med el va hemma i köket. Då lyckades ja bränna upp en ny varmluftsugn på 20 sekunder (det rekordet står sig än, i både tid å pengar).
Körde sen ut på sjön igen, HUH skitvarmt, och jiggade lite "borre", inte ett skit!! Mixtrade med inställningar på lodet; gråskalor, kontraster, känslighet, ja i stort sett allt. Fick till det ganska bra, om jag får säga det själv. Fick stora utslag på lodet på några ställen - men va ä dä som visas???? Löja/mört/borre/gädda/älg, int vet ja?? Ä dålig på å se va det är, men nåt måste det va!! Irrade runt utslagen och försökte få upp nåt, TJI. Jo nåt fick ja till slut, ett par "crocks" på ca 2,5 thats all. Åkte hem å grilla burgare istället, skitgött.

.......
Mysigt, men lite varmt.................Strukturerad trolling?!

Inga kommentarer: