Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

torsdag 24 september 2009

HARR U VARE MÄ OM DÄ NÅNGÅNG ???

Nya rekodä, ja ja, inte så man ramlar av stoln, ja vet, men i alla fall största harren, so far, 41cm å 6,1 hg. (ska jobba på dä). Annars va dä inte mycke och skryta mä för dan. Jo vädrä va kanon, och kanske att ja lyckas klämma i mig 6 hot dogs mä brö :o , huva, men funka bra som viktfördelning till ryggsäcken på em.

Vikingbroder för dan, med artistnamnet Harald Romstinn, otåligt fiskande iförd ett par ”vanliga” stövlar kom inte riktigt tä, då vattnä stog fö högt. Han åkte hem mä dän föga populära titeln fiskf…a!!!!!! ;)

Men helvete, va lerigt dä va i kanterna. Kändes ett tag som man va i fjällen å åkte snowboard. Satt mer på arslet än stod upp ett tag. Jobbigt å göra en dubbel mollbergare, med spön, ryggsäck å 6 hot dogs i krävan. Ja såg mer ut som en nydräjad lerkruka än en fiskare ett tag. Men Harald Romstinn, han hade kul han.

Varför ska de va en filtsulshelvete under skorna tä vadarbrallorna? Vem fan ha utveckla dä?? Måste va nån som ”rökt på”. SABOTAGE!!!!!!!!!!!!!! Ska limma på ett par grillgaller tä nästa gång! ;)

Inga kommentarer: