Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

måndag 21 september 2009

Vilken jävla SMÄLL !!!!!!!!!!!!!!

Klippte gräsä lite i ”utkanten” av tomtn, å de small tä, ja trodde fan att ja kört på e landmina. Hela klipparn hoppa tä och rökte som en gammal SAAB 2-taktare, och jävlar som den lät innan jag fick stopp på eländet. Å som den skaka, ja trodde fan i mej att tänderna skulle fara ut genom arslet.

Så nu bli dä ”il reparazione”. Men man får väl se det positiva i dä, ja slipper ju klippa gräshelvetet på ett tag.

Drömde förresten i natt om 3 kubik rondup!!!????

2 kommentarer:

Johnny Storfan sa...

HAHAHA!!! De e riktigt- ska de smälla så ska de göras ordentligt :D
Sen bonusar, typ som att man slipper klippa gräset, ska man bara tacka å ta emot;)

Jag är en jävel på att köra på bakhjulen på våran skitklippare ;) Slänger i 3ans växel, full gas och släpper upp kopplingen/bromsen snabbt som fan och då jävlar blir det framhjulslyft som heter duga :D
Värsta jävla TRAKTORPULLINGEN ;)

Men men, en dag så antar jag att fanskapet slår runt och hamnar över en, men what da hell, MÅSTE man klippa skitgräset är de ju lika bra att ha kul under tiden:) Man kan ju alltid vila upp sig på ett schysst sjukhus sen ;)

POB sa...

Tjena Jonny
Låter som en shysst klippare du har. Själv har jag en klen remjohan som ryker som en röksvamp, och gnäller som en bortskämd unge, när jag försöker göra nåt liknande.

Men dyr är den jäveln. Sköt ut sidorutan på bileländet med en sten i somras, också. Next grej som händer, då spränger jag fanskapet och gör fisksump av den. "Nå mersi"! ;)