Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

fredag 29 januari 2010

Jaha, å hur tänkte man här då?

Centralvärmesystemet på Bern Arena i Örebro!!!!!!!!!!!!!
Inte undra på att uttryckä ” de går aldri”, kommä därifrån!
Kom arkitektjäveln som rita arenan från Trinidad?? Värme vadå?? Behövs dä?? Han kanske trodde att vintern va en stor satans kokainleverans, och fattant att dä va en kall fuc..ng årstid!!!!!!
Hade ett môtä där, iförd môssa, jacka, tumvantä, halsduk, å frös lik förbannat. Skitbra å skriva protokoll på läptoppen, mä tumvantä, ällä hur? ETT satans tangenttryck, mä tumvantn och texten blev;
Ertyuiopsdfghjklxcvbnm!!!!!!!!!!!!
Å dä ä dä enda môte ja vart på, som vi kunde spela curling på fikarasten
– INNE PÅ RUMMÄ!!!!!!!!!
Nu fatta ja, å har starkt medlidande med den infrysta mammuten i Sibirien,
”Pääl, I häv ålmost biiin där”!!!!!!!!!!!!
Äntä kônstut?

Inga kommentarer: