Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

fredag 5 februari 2010

Global uppvärmning – kyss mä i arslet!!!!!!!!!!


Äämään kålla hu dä se ut på gårn, depppppresion!!!
Nä kylan släpptä – Då kom den, å igen, å igen, å igen. Snön!!!! Världens mest otacksamma material. Hänna skottä å jobbä man hela vintern, å sen skä man stolt visa upp allt jobb man gjort, i flera månä. Åååå vaaaa händä, borta, ingä kvar, puts väck, smält bort. Som å bygga ett hus, å dan eftä, borta, ingä kvar, smält bort, f..k you!!! VARJE ÅR!!!!!!
Jaaaaa, ja vet, ja bor i Sverige. Så ärä, å ingä gnäll!!!!!! Men nu ha man ju lyssna på alla olyckskôrpä, på TV, på radio, på ICA å Konsum, att den globala uppvärmningen ä här. Så nu sittä man hännä i shorts/T-shirt på altan, mä paraplydrink och fundrä, vä fan tog dän vägen??? Nu måstan komma, dän dä värmän, dä bôrjä bli satans så kallt om knôcklôrna!!
Å tillomä drinkhelvete ha frysi, Herregud, hu länge skä man behöva vänta??
Näää nu ska ja ut å starta biln, å låt an gå övä natta, mä choken uta, å skynda på globalupphettninga lite. Dä gå ju alldeles fö sakta. Intä märkä ja nå?
Å vem varä som hitta på dä dä, mä global uppvärmning?? Ja tror att det va ett gäng ”pappskallar” som rökte på, å spela alfapappaphet å hitta på nå nytt ord, å så varä igång.
Barä tjafs!
Äntä kônstut!!!

Inga kommentarer: