Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

onsdag 6 januari 2010

Vapenvård å ordning å reda!!

Ca -30grader kallt, å så ska dä bli, i en vecka!!! Vart tog växhuseffekten vägän?? Intä ä den hännä i alla fall???
Dä ä så jävla kallt, så näsa, ögon, käftn å arslet frysä ihop, och man går ju omkring som en satans levande vakumförpackning, heltät. vafö, vafö, vafö ä dä på detta visä?
Men dä finns ingä jävelskap som inte ha nå gott mäsä. Utrustningen får en översyn, ordning å reda på grejerna, hitta nyhetä å kompletteringar som skä göras, nya påhitt påhittade. Kolla eftä boende på wäbbän, där dom "grövsta" skä dras under 2010. Ska också försöka hitta ett sätt å gjuta egna vobbler. Skulle va kul å hitta på egna färger och former. Åtäkommä hur dä går och tekniken för detta. Å ä dä nån som vet nå om tillverkning av egna vobbler "därute"?
Pliiiiiiis, hör av Er!

Inga kommentarer: