Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

onsdag 7 april 2010

Ursäkta LIF !!!!!!!!!!!!


Erkännä att ja va litä bitsk å surmulen eftä förlustn mot Rögle sist, å räknade (nästan) ut LIF eftä dän matchen.
MEN, va uppe å såg ”bataljen” igår mot Södertälje, å där Leksingarna avgjorde i OT. En kämpainsats, en glöd, ett spel, ett jävlar anamma, som får ett gammalt LIF-hjärta att bulta lite extra.
Å vilket djävulusiskt drag i arenan – vicken publik/hemmaklack!!! Ja törs påstå att LIF-klacken ä sveriges bästa å mäst trogna som finns. Man förflyttas täbaks tä ”good old times”, då LIF va en stormakt i elitserien, å då motståndarna ”kackade blött” i flera dar, innan bortamatch mot Leksingarna.
Kvalserien har utvecklats till en superrysare, med en regi i ”oscarklass”, å som överglänser dä mästa. Två omgångar kvar, å nu kan dä sluta hur som helst! Å dä ”halmstrå” LIF nu fått, kan inte, får inte, måste inte, gå åt he…..!!!!!!!!!!!
Ni får ursäkta, Rögleianer, 08or, och annat löst folk, NU ÄRÄ FAKTISKT VÅRAN TUR, SÅDÄSÅ, Å INGE MER TJAFS OM DÄ!

Tänk va fort dä svängä, humörä??
Äntä kônstut?

Inga kommentarer: