Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

lördag 17 mars 2012

Ny vinsch!! Manuell

Va tä Bålstasläpet å inhandla en ny vinsch. Goliath TS 1200. Ä så jä..a trött på min elvinsch som barä krånglä och krånglä!!
Sist nä jag va på Vättern och fiska kräfter, å trolla röding, så skulle ta upp båtn, va händä? Fanskapä stanna en 1/2 meter från klyka. Stendöd!!
Inte ett liv framåt, men bakåt gickan. Fick backa ut 9 meter vire, och köran bakåt in igen!!
En lång, muttrande kö bildades runt rampen, å många sura blickar riktades mot mig, å min elvinsch. Dä kändes som man stog mä Leksandströja på, mitt i AIK-klacken.
Tack å lov funka det ända in.
Dä va då jag bestämde mig, elvinsch du är död!!!!

Men nu blir Goliath en ny medlem i Team Vikings iställä. Manuell med 2 hastigheter i superkvalitè. Ny elvinsch skä också på när jag fixa plats. Men den här gången skärä bli en kvalitetsvinsch, och ingä skräp. Som alltid, dä finns inga genvägä, lika bra å satsa på kvalitè på en gång. (Som man bäddä få man ligga).
Skä aldri mer bli nån muttrande kö bakom mig. I så fall, skä batteri ta slut, och jag själv tappa båda armarna? hur sannolikt ä dä??

Inga kommentarer: