Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

måndag 29 april 2013

5 dar kvar!!!!!!!!!!!!!!

Bekräftelsen på stugan i Hasslö har inkommit, så nu ärä klappat å klart mä husrum!! Hann med ett besök på Jaktia i Örebro idag. Resultat, storspole med ny lina som ska på ett inlinespö för riggarna, resten är fixade redan. Blev några extra starka beteslås, lekan och ringar i reserv också.
Tänk att man aldrig blir helt komplett, det finns alltid nåt som saknas, å helt enkelt, måste inhandlas. ; )
Hade man köpt fisk istället för alla "kompletteringar", hade man säkert kunna äta fisk varje dag, till anno 2058, minst!!!
Men det är ju inte dä, dä handlar om!!! Alla förberedelser, pyssel, svordomar, funderingar, huvudbry och utrustningsutvecklingar, är ju en viktig del av den ultimata lyckan - fisket och fångsten!!!

Äntä kônstut?

Inga kommentarer: