Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

söndag 12 maj 2013

Hasslö summering!!

Kom hem igår från Hasslö och fisket. Tänkte skicka bilder direkt, men Telia har uppgraderat telefonen så nu går det inte att skicka mail längre - Tack Telia!! Det är inte en uppgradering, utan mer en nedgradering?
Hur som helst hade vi en fantastisk tur med vädret, nästan kavlungt utom på onsdagen, och då passade vi på med ett besök på klassisk fiskemark - Mörrumsån!! Självklart blev det lite flugfiske, men endast en nystigen lax hade fångats när vi va där så vi va lite för tidiga. Men skit samma det va stort att stå i Mörrums vatten och svinga flugspö.
Om vi går tillbaka till fisket i Hasslö så slutade det med en lax på 7,3 kg för mig, och för min båtkompis Roland blev det en lax på 6,2 kg. Vi fick en till i båten (liten) så gick tillbaka på tillväxt för framtida fajt!!!
En som "slet sig" och simmar runt med en munpiercing i form av en ismosked.
Inte riktigt vad man hade förväntat sig av fisket totalt, men vi fick i alla fall fisk, och hade tur med vädret.
Nu planeras nästa äventyr - Landsort!!! Ser redan från emot fisket där då det är båtrekordet som kommit upp där, en lax på 10,2 kg. Dags att raderas!!


Inga kommentarer: