Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

måndag 1 juli 2013

??????????????

Sammanfattning sista vändan tä Understen;
Mycke trevlig helg tillsammans mä gästfiskarn Pekka "the fishhunter". Ett par andra båtä också, Team Hoffman å Team Vestli ankrade också på Norrsten. Sen hade vi Erkki mä 1000 watts vhfen, inte att förglömma. När Erkki tar ton i vhfen, blåsä sprayhooden av varje gång, jävlar vilken uteffekt, han följs säkerligen av båtpiraterna i Etiopien också. Jävlar vad dom skä leta, då dom tror han ligger där nere.

Go förtäring (mest i plåtförpackning) ; ) hade vi, skapligt väder, hade vi, tron på fisket, hade vi, humöret, hade vi, en massa spön, hade vi, en massa skedä, hade vi, fartn, hade vi, kamakazifåglä som anföll pulklinan, hade vi, bråttom undan storbåtar hade vi, sälar, hade vi. Va vad de som fattades då????
JO, LAXJÄVLARNA!!!!!!!!!!!!! 
Den enda förklaringen måste vara, att vi, å bara vi, drabbades av "Norrstens förbannelse"!!!!!!!!  Huva!

Team Hoffman drog 2st på 7 och 11 kg, å Team Vestli en på 7 kg. Erkki hade flera, å inte undra på dä, dom flyter väl upp när han "tjattrat" i vhfen??!! Det finns ett gammalt djungelordspråk som säger " när Erkki pratar i vhfen, står blixten stilla". (nog tjatat om dä).
Skit samma, här finns in´t några "tappade sugar", nu ä siktet inställt på "dioxindiket" (Vättern) och litä rödingtrolling.

Äntä kônstut



Inga kommentarer: