Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

fredag 5 juli 2013

Nu jäv...!!!!

Sugen på å ta fram tigersågen å kapa hela översidan på ”Fishen”. Näää, ja ha inte ”rökt på”. Allvarlig och faktiskt nykter ä ja också, i mina funderingar. Igenomtänkt också (tror jag). Ha en första grov ritning på dä också siddu, kolla!!
OM, dä går å genomföra, vet int!!! Vad dä kôstä, vet int!! Men om dä går, skulle man få en perfekt "trollingmaskin", huva!! Ida är ruffen lite för liten när man ä 2 fullvuxna med "trög matsmältning". Tänkte höja hyttn ända fram å därmed få upp golvä i ruffen, och tjäna både längd och bredd, och få en "king size" hytt, å mä kemtoa åsså. Skitskönt!! Iställa för å hänga utanför relingen som en seglare. Förresten, varför köper man en segelbåt? Dom sitter ju i alla fall utanför båten hela tiden?? Äntä kônstut!!?? 

Breddning av hela hytten ända fram, och ända ut till skrovkanten å tjäna över en halvmeter i bredd hela vägen. Få plats med både gasspis och diskho, med rinnande vatten. Förlänga med en dyna till och få en slaf uppe i hytten också. Bygga in hytten med heltäckande tak, fönster på sidorna och skjutdörr ut till "fiskedäcket".
Enda nackdelen blir att ta sig fram till fören, men dä blir genom en lucka framme i hyttn, men va fan, dä kan man leva med!! 
Nästa steg ä å se vem som kan hjälpa till mä bygget, å framförallt va dä kôstä?? Kanske ä dä lika bra att byta båt?? Kanske dä bara blir en dröm?? Men va fan - kan va kul å kolla upp vad man kan göra med "båtskrället". Ä dä genomförbart, ja då blir det en riktig "dreammachine". Kommer ja å få mer fisk, näää!!
Men livet till sjöss blir betydligt bekvämare. Äta, skita å sova! ; )

Återkommer med mer info ang projekt "New Fish"??  

Inga kommentarer: