Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

söndag 31 maj 2015

Käre sötä Hasslö, va snålt!!!

Har precis kommit över fisket i Hasslö v19. Och vilket facit sen?? 2 torskar, 6 näbbgäddor å en fiskmås???!!!! Va i hel...e hände? Hur kan det bli så?
Men övriga båtar hade det lika trögt, så nåt visste inte vi, som tydligen laxarna visste. Nåja, det kom ju upp några riktiga "dasar" också. Wildwater fick upp en på 22,8 kg enligt "djungeltelegrafen", och några till 20+are, ryktades det om i Garpahamnen. Men det va långt emellan.
Man kunde se att det va trögt på sjön. Båtarna åkte som dom va stulna, stack iväg åt alla håll och ingen va kvar länge på samma ställe. Försvann i fjärran hela tiden.

Hörde av gäng som va ner v20 och som gick tomma dom också!!! Hoppas att det inte blir lika glest mä huggen längre upp vid Landsort och Singö.

Men livet är fullt av "tappade sugar" så nu jä...r spottar vi nävarna, å siktar på Singö, OCH DÅ!!!!!!!

Bildresultat för fiskmås

Inga kommentarer: