Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

söndag 31 maj 2015

Uppdateringar!!

"Fishen" har fått lite uppdateringar tills iår också;
Rivit ur hela styrhytten och tagit bort soffan som tog upp mesta av platsen och satt in en skön stol, snurrbar + alla sorters inställningar, med ett gasdämpat stativ, funkar suveränt. Satt in en fällbar extra stol, "bakvänd" som jag kan ta bort när jag kör själv.
Byggde en bänk som har en fällbar bänkskiva som kan fällas upp och bli en bädd för övernattning. Nu kan en sova nere i kabyssen och en uppe i styrhytten. Kör med en Heat Pal när det är kallt och det fungerar kanon.

Satt in Autopilot TMQ AP47 från Flotec Marin. Hydraulpumpen är otroligt tyst och det fungerar klockrent. Varför har man jä....s med trassel och tappade fiskar???? Autopiloten är ju rena drömmen!

Blev också en ny dragning av elen, och byte till snabbsäkringar överallt, så man slipper krångel med säkringsbyten om det skulle hända nåt. Satt in dubbla batterier med ett skiljerelä när man ändå höll på.
                  
Så nu ära barä å åk!!!!!


Inga kommentarer: