Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

onsdag 28 oktober 2015

Något sen rapport.

Veckan 41 va dä premiär i Åmål å förväntningarna va höga som berg vid nedfärd. Besättning Rolle hämtades i Fagersta.  Eftä dä blev dä ett stopp i Örebro för litä fryst löja hos Sporting, käk och litä ”kylvätska” fylldes på också, ska erkännas.
Väl framme i Åmål möttes vi av ett ganska hårt väder, och dan blev en riggdag å "snackfiske" vi brygga. Flera båtä pröva å köra, men kom ganska snabbt täbaks då dä va lite för groput.
Dagen eftä va dä kanonväder å ja tyckte ja kunde höra ”rullknarr” redan på brygga, ällä så va dä min vaxpropp som släpptä, int vet ja!!!

Fisket va trögt med barä ”gröna” hela dan. För å göra pinan kôrt så fortsatte samma fiske dan äftä också, skit och vemod!!! Men man ha ju sig själv å skylla. Mä en vattentemp på 13 gr, va trodde man?? Men ä man obotlig optimist, så ä man!!!


Men fisk kom upp, och då mest av den Norska fiskeflottan som kom och ockuperade hela hamnen. Guttaraberna ha ju stora jävla slagskepp, å mä flerhundrahästare i arslet.  Helvetes jävlar vicka grejer dom har. Undrä om varje norrman har varsin egen oljerigg, som pumpä upp ”deg” hela dagarna????
Verkar inte bättre! 
Jaja, liiiiiite avundsjuk ä man ju!!!

Hur som helst så blev facit för Team Vikings 7 gäddur!!!??? Varav den största besvikelsen låg runt 6-7 kg.
Men vi skä snart ”påt igen”, ååååååååååååå dåååååååååå!!!


Äntä kônstut?

Inga kommentarer: