Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

söndag 29 november 2015

Rapport helgen v47 Åmål.

Vi åkte ner med lika stora förhoppningar som förra gången, då det blev bara ”grönt” slem på krokarna.
SÅ, nu jävl… skulle det bli ”blankt”!! Förstärkning på Team Vikings va ”Pekka the terminator”, så besättningen va på max, därom kunde det inte bli bättre.
Hamnen full av trevliga masar, både från Avesta, Hedemora och en från Orsa, tror jag. 
Så vi kände oss hemma, mä folk från "riket".
Dag 1.
Vi började med ett fint hugg ute i bassängen vid klasbådarna. Stumt, inget knyckande, jaha, tjena å goodbye, en ”grön” igen!!!! Förra vändan började spelade upp sig som en film i bakhuvudet. Vattentempen låg mellan 8,6-8,8 grader å en känsla började smyga på oss att det skulle nog bara bli ”bredkäftat” igen, huva!!
De va de hele, för dagen, och vi kände självförtroendet sakta men säkert krympa. Men som tur va, hade vi lite självförtroende med oss, i burkformat. Men, livet är fullt av tappade sugar, och vi tänkte inte ge upp i första taget. Never!!
Dag 2.
Minusgrader, 6-7 sek/m och grått. Vi skvalpa oss ut till bassängen igen, DÖTT!!! På radion hörde vi flera som gav upp å avslutade för dagen.
På eftermiddagen drog vi oss ”hemåt” OCH DÅ!!!!!!!! Rullknarr!! Pekka konstaterade snabbt ” ÄHHH dä ä en grön till”. Men det knyckte lite i spöt under drillningen, och ta mig fan blänkte det till lite också. Kroppsvärmen steg betydligt, och till slut håvade vi in en lax på 5 kg.
Hela dagen, hela helgen, hela året va räddat. 
Det va inte så kallt längre, och blåsten va som "bortblåst, till och med Åmål såg lite vackrare ut.
Tänk va en firre kan liva upp tillvaron.

Äntä kônstut!!

Inga kommentarer: