Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

fredag 1 juli 2016

Singö v23

Va hände??
Måndag; Vi ( ”Booz in box” å jag) rampa båtn på månda em i Sundsveden, eftä att vi laddat veckans käk i Östhammar. Våra ”inneboende”, The Persson brothers från Örebro hade anlänt lite tidigare, å va ute å trollade för fullt (energiska som vanligt!). Dom gick tomt!!!!!

Tisdag; Kanonväder mä bleke nästan hela dan. Framåt kvälln blåstä upp, och en aning om va som komma skulle, kändes uppenbart!! Fisket då, ja inte hitta vi nåra stim precis, men en 9,5a lyckas vi lura upp i båtn. Eftä vi landat första, så högg det igen, men den smet, morsning å goodbye. Sen va den dan slut. Brothers gick tomma (Vi vann!!!).

Onsdag – Torsdag; Helvete vilket blåsvädä. Vi drack litä ”läsk”, grilla käk å hann mä en tur till Öregrund å en himmelsk strömmingslunch (gudomligt!!). Sen hade vi tankning å litä underhåll också, men inge fiske. Jojustja, lite landfiske på strömming, som sen hamna på grilln mellan köttbitarna!?
På torsdagskvälln så tog vi litä luft, sisådär runt 24,00 tiden, å knalla ner till hamnen. Tro dä eller inte, en båt hade vari ute å trolla i detta satans blåsväder, HUVALIGEN, och inte nog mä dä, han hade sett fler båtä också!!!!!
Hör å häpna, killen va ensam i båten också. 3 laxar hade han med sig in. Han måste ha kryssat in i fullständigt mörker!!! Jag förstår inte hur han orkat va ute å trolla, och hur han betett sig för å inte trassla ihop allt han hade i vattnä. Han såg iallafall gla ut, måhända för att han överlevt???
Referenspunkten gällande fiske i blåsväder har efter detta flyttats uppåt, men, min ”kycklinggräns” går fortfarande vid 10 sek/m, thats it!!  ”Blåsfiskaren” tycker säkert att det gränsar till bleke då!!!!!!
Fredag; Blev bättre gällande blåsvädret, men herrejävlar, vilka dyningä. Jag jävlades med pulkorna som vevades fram å tillbaka till båtn, för omknytning å bättre lindrag. Till slut sjönk dom!!!! Efter flera invevningar, så tappa jag vevjäveln, å ja fick en smäll på handn så ja dansade krigsdans (se bild).

Helvetes jävlar, måttet va rågat, vi plocka ihop å åkte hem!!!! Jävla skitpulkor, nu blir det fabrikation a’ la YM-pulkor. Å dom ska dra så inihel..te, så båtn delesä!!   ; )

Äntä könstut!!??

Inga kommentarer: