Så, välkommen
till min fiskeblogg. Här kommer jag förhoppningsvis att visa fångster, platser som besökts, med både bilder/video och kommentarer.
I rapporterna så redovisas fisket hur det gått, vad som är på "G". Å inte bara trollingen kommer att nämnas, utan lite annat "tjafs" kommer att slinka med, det också.

Om mig

Mitt foto
Dalarna, Sweden
Obotlig fiskeentusiast från Masriket med ganska blygsamma fångster "so far". Men det ska det ändras på framöver, hade jag tänkt. I högra bildraden är mina pers i bild, plus några båtrekord!!!

Båtn

Båtn
Båtn ä en Ryds Big Fish 610 mä en 90 hk Johnsson 4-takt

Dagbok/Fångstrapporter/Annat tjafs

söndag 28 juni 2009

Storsjön Sandviken

Isättning i Årsunda. Spegelblank sjö - skitblå himmel, solen i zenit. Förutsättningarna är 100% för en superdag. Siktet finjusterat och inställt på gös.
Väl ute på Västfjärden riggas spöna med YM´s vobbler, blåljusa med lite orange buk, Sharkloden ner på 8 m. Ytspö 1 med en bomber med rejält underbett, röd/transparant med fiskbensmönster. Ytspö 2 YM`s gul/grön vit buk, blyat med 40 gr. Vackert å se på, men kommer det å ge nån fisk??
Besättning för dagen, svåger Micke E med "samlevnadschef" Lotta E, och "lillpöjken", Andre. Idel adel när det gäller fiske. Lotta, Nordisk mästare i ismete och Micke, oerhört meriterad och känd i både ismete och landmetekretsar. Och jag kan lova att den grabben drar mört så jävla fort, att inte ens hans skugga hinner fatta vad som händer?? Rena "Matrix".
Vi hann inte så långt förrän första djupriggen neg och bjöd på strid; Jadå helt godkänt, 1,6 kg, inte så illa pinkat. Efter ett tag kom också herr pike på besök, men det kändes mest som när grannkärringen ringer på dörren - kul att du kunde komma på besök, men inte just nu för i helvete - vi har ju annat för oss idag, hej å hå och tillbaka var du kom ifrån!!
Vi fortsatte å trolla framåt sextiden med ett obligatoriskt stopp på öa och korvgrillning.
"Grej of the day". Efter körvstoppä på öa, började det blåsa lite och vi kryssa söderut på 8 meters djup. Micke å jag diskuterade ena riggen som såg lite orolig ut, fastän den inte löst ut. Micke kunde inte hålla sig längre, utan tog spöt och slet ur nypan, jodå nog va det fisk alltid, och ingen tusenbroder heller. Efter en stunds drillande så visade det sig vara dagens fisk, 2,6kg gös.
Summering dagen; 6 st godkända med toppnoteringen på 2,6kg. Nåt so bäd!!!!
Snälla SMHI, tack för en underbar dag!! Mer av samma vara tack.
Å vinschhe...tet gick hela vägen, åt båda hållen!! Världen har blivit så mycket bättre!!!

En nöjd Micke med Gös of the day 2,6kg

Inga kommentarer: